چگونگی نرم کردن کمک فنر و رفع کوبش آن در خودرو

اگر شما هم از کوبش کمک فنر خودروی خود شاکی هستید، احساس می کنید هنگام عبور از دست اندازها و چاله های ریز خودرویتان بیش از حد واکنش نشان می دهد، راحتی لازم را ندارد و یا فرمان پذیری خودرویتان کاهش پیدا کرده و به دنبال پیدا کردن راهی برای رفع کوبش و نرم کردن کمک فنر خودرو هستید، با ما همراه باشید.

رفع کوبش کمک فنر خودرو و نرم کردن آن

علت اصلی کوبش کمک فنر ها کاهش سیال درون آن ها می باشد. با تزریق مجدد سیال به کمک فنرها می توان باعث رفع کوبش آن ها شد.
اما بهتر است بدانید با تنظیم فشار گاز کمک فنرها با دستگاه های شارژ کمک فنر، می توان آن ها را نرم تر نیز کرد. البته ذکر این نکته ضروری است، در نرم کردن کمک فنر، حد استاندارد ضریب نرمی خودرو و کمک فنر خودرو را رعایت کنید. نرم تر شدن بیش از حد کمک فنر ها چسبندگی خودرو به سطح جاده را کاهش داده و باعث ایجاد خطر می شود.
لوازم شارژ کمک فنر کاویان دارای یک فشار سنج برای کنترل میزان گاز ورودی و یک سنسور برای اطمینان از وزن و فشاری که کمک فنر بعد از شارژ تحمل می کند می باشد. برای تنظیم فشار گاز احتیاجی به سوراخ کاری یا برداشتن کاسه نمد نیست و تزریق بدون احتیاج به دست زدن ساختار کمک صورت می گیرد. با این موارد می توانید کمک فنر را به میزان نرمی دلخواه برسانید.

نرم کردن کمک فنر ماشین با لوازم شارژ کمک فنر

دستگاه کاویان

فیلم رضایت مشتری پس از تنظیم فشار گاز کمک فنر با دستگاه کاویان

لازم است بدانید کمک فنرهای گازی از کمک فنرهای روغنی نرم تر هستند. یکی از مواردی که می توانید نرمی بیشتری را تجربه کنید جایگزینی کمک فنرهایتان با کمک فنرهای گازی است.

سخت تر کردن کمک فنر خودرو

قبلاً در مقاله  “ علت انتخاب گاز نتیروژن برای تزریق در کمک فنرها”  ذکر کردیم که گاز نیتروژن به علت ماهیتی که دارد در مقایسه با هوای فشرده باعث نرمی کمک فنر ها می شود. با این حال در صورتی که گاز نیتروژن بیشتر از حد معمول تزریق شود کمک فنر را سخت تر کرده و کمک فنر را برای خودروهای اسپرت مناسب تر می کند. در خودروهای اسپرت معمولاً از کمک فنرهای سخت تر استفاده می شود. این کمک فنرها ضربه بیشتری را به اتاق و سرنشین وارد می کنند اما در پیچ های تند انتقال وزن روی چهار چرخ ماشین بهتر صورت می گیرد در نتیجه تعادل خودرو به خوبی حفظ می شود.