تبدیل کمک فنر روغنی به گازی یا Overhaul کردن کمک روغنی؟

اگر به دنبال تبدیل کمک فنر روغنی خودروی خود به گازی هستید، احتمالاً نحوه عملکرد کمک فنر روغنی و گازی را می دانید و از مزیت ها و معایب آن ها نسبت به هم با خبرید. اما در صورتی که اطلاعی در این زمینه ندارید می توانید به مقاله تعمیر کمک مراجعه کرده و علاوه بر نحوه عملکرد با ساختار تشکیل دهنده آن نیز آشنا شوید. تا بتوانیم جوانب این کار را با هم بهتر بررسی کنیم.
آنچه واقعیت دارد این است که امکان تبدیل کمک فنر روغنی به گازی وجود ندارد. ساختار داخلی کمک فنرهای گازی و روغنی به کلی با هم متفاوت هستند. برای تبدیل کمک روغنی به گازی باید ساختار کمک فنر، به کلی عوض شود که به راحتی امکان پذیر نیست.

ساختار دو نوع کمک فنر برای بررسی امکان تبدیل کمک روغنی به گازی

Overhaul کردن کمک روغنی به جای تبدیل به گازی

اما اجازه دهید به این موضوع با دید گسترده تری نگاه کنیم. قطعاً آن چه شما را به فکر تبدیل کمک فنر روغنی تان به گازی انداخته است به دست آوردن مزایای این نوع کمک فنر می باشد. مزایایی چون عملکرد بهتر در سرعت های بالا، نرمی بیشتر و… .
 شاید هم کمک فنر روغنی شما مانند سابق عمل نمی کند، نرمی خود را از دست داده و یا حتی به روغن ریزی افتاده است. در هر صورت شاید بهتر باشد به مقاله نحوه نرم تر کردن کمک فنر خودرو مراجعه کنید.
کمبود گاز و یا روغن در کمک فنر، منجر به عملکرد ناصحیح آن می شود. در طول زمان، حتی اگر برای کاسه نمد کمک فنر خودروی شما مشکل جدی رخ نداده باشد، فشار سیال آن کاهش می یابد. حتی گاهی اوقات کمک فنرها در کارخانه، سیال مورد نیاز تا رسید به فشار لازم را دریافت نمی کنند.
در این حالت شما می توانید با کمک دستگاه های شارژ کمک فنر، سیال کاهش یافته در کمک فنر را مجدد وارد آن کنید. با این کار بیشتر قابلیت های مورد نظر را دریافت کرده و نیازی به تبدیل کردن کمک فنرهای خود ندارید.
شاید برایتان جالب باشد بدانید کاری که با عنوان تبدیل کمک فنر روغنی به گازی انجام می شود نیز معمولاً همین است.